17 Mart 2013 Pazar

Yumuşacık Poğaçalar


Tarif Melek'ten. Yumuşacık,puf puf..

Malzemeler: 
1 bardak ılık su veya süt
1/2 bardak yoğurt
1/2 bardak sıvıyağ
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1/2 paket yaşmaya veya 1 paket 10 gr.lık instant maya
Aldığı kadar un

Üzerine; yumurta sarısı

Yapılışı: 
Bütün malzemeler ele yapışmayacak ve çok sert olmayacak şekilde yoğurulur. Mayalanmaya bırakılır. 2 misli kabarınca tekrar yoğurulup gazı alınır, şekil verilip tepsiye dizilir. Yumurta sarısı sürülüp tekrar 15-20 dakika mayalandırılır. 200 derece önceden ısınmış fırında pişirilir. Çıkınca üzerine biraz su serpilip temiz bir bezle örtülür. Afiyet olsun..

4 yorum:

hatice avcı dedi ki...

Merhaba bloguna bayıldım çok cici.Mayalı poğaçalara hiç dayanamam.Ellerine sağlık.Bende seni blogma bekliyorum umarım kırmaz bize katılırsın sevgiler:))

MAZES dedi ki...

sütle yoğurt karışımı ben de çok kullanırım başka hamur işlerinde bile,çabuk bayatlamıyorlar ,ellerinize sağılık.

FUNDA FUNDAMENTA dedi ki...

ellerinize sağlık harika görünüyorlar..

En İyi Yemek Siteleri dedi ki...

Merhabalar,
En iyi yemek sitelerini toparladığım bir yemek sitesi kütüphanesi oluşturdum:)
Listemde siz de varsınız, bilgilendirmek istedim.
Çalışmalarınızda başarılar...
Ziyaret etmek isterseniz:
En İyi Yemek Siteleri