27 Haziran 2011 Pazartesi

Pankek



Malzemeler:
2 adet yumurta
1,5 su bardağı süt
2 su bardağı un
Yarım paket kabartma tozu
1 çay kaşığı toz şeker
1 çorba kaşığı eritilmiş tereyağ

Yapılışı:
Yumurta tereyağ ve süt iyice çırpılır. Üzerine elenmiş un, kabartma tozu, şeker eklenir iyice karıştırılır. Teflon tava az sıvıyağla yağlanır, orta ateşe yerleştirilir. Isınınca bir kepçe kadar hazırlanan karışımdan dökülür, çay tabağı büyüklüğünde kalması sağlanır. Kızarınca çevrilir, diğer yüzü kızartılır. Karışım bitene kadar işlem tekrarlanır. Bal veya reçelle servis edilir. Afiyet olsun.

Not: Yumurtalar köy yumurtası olduğu için rengi sarı oldu.

5 yorum:

Mutfaktan mis kokular dedi ki...

Bayilirim pankeke. Kahvaltida super gidiyor ellerine saglik canim

sevda dedi ki...

çayın yanında benim için harika olurcanım ellerine sağlık.çok güzel olmuş.öpüyorum.

yemekbiraşk dedi ki...

kahvaltıda bende severim eline sağlık sevgilerimle

Hayat Cafe dedi ki...

Çocuklara arada yapıyorum çok seviyorlar.
Nefiss görünüyor .
Ellerine sağlık canım.

Kulak Memesi dedi ki...

Bir arkadaşım, Türkiye'de bulumayan, Amerika'dan özel olarak getirttiği bir şurup ile servis etmişti bana, bayılmıştım. Ne şekilde olursa olsun yediriyor bu Pancake kendini :)