8 Mayıs 2011 Pazar

Fındıkpare



Hem hamuru hemde üstü fındıklı nefis bir tatlı. Şekerparenin bol fındıklısı. Tarif Oktayusta'dan.

Malzemeler:
3 çorba kaşığı yumuşak margarin (ben tereyağ kullandım)
2 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı irmik
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı dövülmüş fındık
1 kabartma tozu
1 vanilya
Aldığı kadar un

Üstüne; 1 yumurta sarısı, fındık

Şerbeti: 4 bardak su, 3.5 bardak şeker,1 dilim limon

Yapılışı:
Bütün malzemeleri kulak memesinden biraz daha yumuşak olacak şekilde yoğurun. Ceviz kadar parçalar koparıp yuvarlayın. Üzerine yumurta sarısı sürüp, fındık batırın. Önceden ısıtılmış 175 derecede pişirin. Şerbeti kaynamaya bırakın. Şekerpare fırından çıkınca üzerine sıcak şerbeti dökün. Üstünü bir tepsiyle örtüp şerbetini çekmesini sağlayın. Afiyet olsun..

Not: Tatlı ve şerbetin ikiside sıcak olacak.

4 yorum:

Limon çiçekleri dedi ki...

Ben buna şekerparede diyorum arasıra:))Ellerine sağlık canım enfes görünüyor..

Mutfaktan mis kokular dedi ki...

Serbet ve kurabiyenin ikiside sicak olmasi hamur olmuyor degil mi? Cidden nefis gorunuyor ellerine saglik canim

ebrulitatlar dedi ki...

Havva'cım bende şekerparenin bol fındıklısı dedim. Aynı hamur çünkü. Tşk.

Ayla'cım hamur olmuyor. Şerbetini hemen çekiyor. Oktay usta şekerpare tariflerinde hep ikisinide sıcak kullanıyor. Tşk.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ramazanda şekerparenin denemedim şekli kalmıyor:) fındıkpare,badempare,fıstıkpare,kakaopare..:) İyiki var yani.
Ellerine sağlık canım.