4 Kasım 2010 Perşembe

Fırında sebzeli tavuk







Tam bir malzeme listesi yok aslında. Akşama ne pişireyim diyenlere fikir olsun diye ekledim. Yanında pilavla birlikte nefis bir yemek oluyor.

Yapılışı:
1 bütün tavuğu parçalattım. Orta göğüs hariç diğer bütün parçaları yıkayıp, derilerini çıkardım. Karabiber, kekik, az köri koyup karıştırdım. Sonra borcama dizdim. 2-3 patatesi küp küp doğrayıp, biraz kızarttım. Tavuğun üstüne dizdim. 1 soğanı doğradım, 3-4 diş sarımsağı kesip koydum. 1-2 domates ve sivribiberide doğrayıp koydum. Haşlanmış bezelyeleride ekledim. Sıcak suda domates ve biber salçasını eritip üstlerine döktüm. Bir kaç parça tereyağ serpiştirip tuzunu koydum. Suyunu üstünü geçecek kadar ekledim. Üstüne alü-folyo serip 200 derece fırında pişirdim. Son pişmesine yakın üstünü açıp biraz kızarttım. Yanınada bir pilavla servis yaptım.
Afiyet olsun.

5 yorum:

Fatma Betül dedi ki...

Ebrucum merhaba. Ellerine sağlık. bebeğimin blogunu ziyaret etmek istersen:)
yeninefes.blogspot.com

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık ebrucum can kurtarıcı yemeklerden
sevgiler..

aslı dedi ki...

Ben de sizin gibi yaparım, evde ne varsa koyarım. Her sebze yakışır zaten tavuğun yanına. Mis gibi olmuş, ellerinize sağlık olsun.

Tarifname- SEDA dedi ki...

Sebze ve tavuk fırında bir arada nefis oluyor gerçekten. Ellerine sağlık.

Sevgiler

Akdeniz Kızı dedi ki...

fırın yemeklerine bayılırım...güzel görünüyor ellerinize sağlık...