7 Temmuz 2009 Salı

Kıymalı üçgen börek

Çok leziz bir börek. Sıcakken 2 tanesini ayranla birlikte yedim. Hımm. çok güzel..

Malzemeler:
3 yufka
1 yumurta
1/2 bardak sıvıyağ
1/2 bardak süt
1/2 bardak yoğurt

İç malzemesi:
100-150 gr. kıyma
1 iri soğan
1 orta boy patates rendesi (çiğden)
tuz,karabiber (tuz erine tuzot koyuyorum)
az sıvıyağ

Yapılışı:
Soğanı az sıvıyağda soteleyin. Kıymayı ekleyin. Kavurun. Patates rendesini ekleyin. Bir süre daha kavurun. Tuzunu ve karabiberini ekleyip ocaktan alın.
Yumurtayı çırpın. Yağ,yoğurt ve sütü ekleyip karıştırın. 1 yufkayı tezgaha yayın. Harçtan heryerine yayın. 2. ve 3.yufkalarıda bu şekilde yapın. 12 parçaya bölün. Kenarlarına kıymalı harçtan koyup, üçgen şeklinde sarın. Tepsiye dizin. Üstlerine kalan harçtan sürün. Mümkünse dolapta 2-3 saat bekletin. Önceden ısınmış 200 derece fırında pişirin. Fırından çıktıktan sonra yumuşak olması için üzerine biraz su serpip, temiz bir bezle örtün.Afiyet olsun..

9 yorum:

yildizcaa dedi ki...

tarif çok lezzetli görünüyo. görüntüde cabası :) ellerinize sağlık. defterime eklicem..
yıldız

Baharcicegi dedi ki...

ben olsam üc tandede yerdim citir citir ayranla ebrucum
cok öpüyorum tatlim

Adsız dedi ki...

Merhaba Ebru Hanım,

Tarifinizi çok beğendim.Ellerinize sağlık. Yapmayı düşünüyorum. Anlamadığım 3 yufka üst üste koyulup mu kesilecek.

Yoksa her yufka tek tek mi kesilecek.

Kusura bakmayın belki saçma gelecek sorum.

Cevabınız için şimdiden teşekkür ederim.

Sevgilerimle,

Ceren

ebrulitatlar dedi ki...

Ceren hnm. estağfirullah niye saçma olsun. 3 yufka üst üste konulup 12 parçaya kesilecek. Kıymayıda bol isterseniz 150 gr.kullanın. Denerseniz sonucunuzu beklerim. Şimdiden afiyet olsun..

lezzetyolculugu dedi ki...

Valla gece gece karnımı acıktırdın.Ellerine sağlık harika görünüyor.

Adsız dedi ki...

Ebrucuğum,

Çok çok teşekkür ederim canım cevabın için. Denediğimde yorum bırakacağım. Seni eski sitenden beri keyifle takip ediyorum. Bir ara siteni kapattığında çok üzülmüştüm.

Sevgilerimle,

Ceren

Sevgi Küçük dedi ki...

canım hoşgeldin, gelir gelmez de birbirinden güzel şeyler yapmışsın. ellerine sağlık

Akdeniz Kızı dedi ki...

tarifte üçgen demişsiniz...börekler kare...:))...ister üçgen ister kare kesin güzeldir...ellerinize sağlık...

ebrulitatlar dedi ki...

Börekler kare değil,12 parça üçgen. Fırında kabardığı için öyle görünüyor olabilir.