9 Haziran 2009 Salı

Keklerim ve dinlenme zamanı

Evdeki portakal ve havucu değerlendirmek için yaptığım yumuşacık ve mis kokulu bir kek. Tarif portakalağacı'ndan.

Portakallı ve havuçlu kek
Malzemeler:
3 yumurta
yarım su bardağı sıvı yağ
yarım su bardağı portakal suyu
2 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
1 portakal kabuğunun rendesi
1 büyük havuç ( rendelenmiş )
fındık, antep fıstığı veya ceviz
1 paket kabartma tozu
1 vanilya ( ben ekledim)
1 çay kaşığı kadar tarçın ve hindistancevizi (ben ekledim)

Yapılışı:
Yumurtalarla şekeri çırpın. Diğer malzemeleride ekleyip, yağladığınız kalıbınıza dökün. 175 derecede pişirin. Afiyet olsun...

Küçük oğlumun parkta yemesi için yaptığım güzel ve lezzetli bir kek. Yiyenler çok beğendi..
İki renkli Kakaolu kek
Malzemeler:
3 yumurta
1 bardak şeker
1 bardaktan 1 parmak eksik yağ (erimiş tereyağ+sıvıyağ karışımı)
1/2 bardak süt
1/2 bardak yoğurt
1 kabartma tozu
1 vanilya
2.5 bardak un
ayrıca;1 çorba kaşığı kakao, 1-2 çorba kaşığı süt
Yapılışı:
Yumurtalarla şekeri çırpın. Kakao hariç diğer malzemeleride ekleyin. Hamurdan biraz ayırıp kakaoyu ve sütü ekleyip çırpın. Kalıbınızı yağlayıp önce sade karışımdan dökün. Üstüne kakaolu harcı döküp, üstüne kalan sade karışımı dökün. 175 derecede pişirin. Afiyet olsun..

Vee dinlenme zamanı. Nihayetinde okullar ve sınavlar bitti. Dinlenmeyi hakettik. Sınav sonuçları gelene kadar çoluk, çocuk biraz ortam değiştirelim. Kısmetse bu haftasonu tatile gidiyoruz. Dönene kadar kendinize çok iyi bakın. Şimdilik hoşçakalın...

6 yorum:

SerpiL dedi ki...

ebru noooluyo bakim sana:)1 tarif atıp kaçıyosun yok oluyosun ortalardan.olmaz sık sık at ben takip ediyorum seni:))

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmm kekler muhteşemm ellerine sağlık canım..İyi tatiller fazla özletme:) görüşmek üzere öpüyorum..

Sevgi Küçük dedi ki...

şimdiden iyi tatiller canım. bol bollll gezin tadını çıkarın. çok huzurlu ve sağlıklı bir tatil olsun.
kekte harika olmuş. ellerine sağlık
sevgiler

lezzetyolculugu dedi ki...

ooohh ne güzel hadi bakalım iyi tatiller.Tatil dönüşü görüşürüz.

Baharcicegi dedi ki...

keklerin nefis olmus gece gece bir dilim olsaydi hayir demezdim ,eline saglik canim
iyi tatiller arada bir ses ver fazla özletme kendini

Yaren dedi ki...

Ellerine saglik canim,portakalli kekler cok nefis ve ferah oluyor.Gecenlerde bende yaptim cok menmun kaldim.Ve artik degisik portakal tariflerini denemye caliscam.Sana güzel bir tatil diliyorum,bol bol dinlen.Birazda benim yerime dinlen olurmu.Sevgiyle kal.