28 Nisan 2009 Salı

Peynirli börek


Malzemeler:
3 yufka
1/2 bardak süt
1/2 bardak yoğurt
1/2 bardak sıvıyağ
1 yumurta
1/2 paket kabartma tozu
İç malz; Peynir, maydanoz ve dereotu
Üstüne; çörekotu ve susam

Yapılışı:
Süt,yoğurt,yağ,yumurta ve kabartma tozunu çırpın. Mini fırın tepsisisnin altına yağlı kağıt serin. 1.yufkayı kenarları dışarıda kalacak şekilde yayın. Üstüne yoğurtlu harçtan dökün. Diğer yufkaları 2'ye bölüp, yarım yarım üst üste harç koyarak kapatın. Ortasına peynirli içi koyun. Kenarları dışarıda kalan yufkayı ortaya doğru harçtan dökerek katlayın. En üstünede harcın hepsini döküp, dilimleyin. Çörekotu ve susam serpin. Mümkünse dolapta yarım saat bekletin. Isınmış 200-250 derece fırında pişirin. Afiyet olsun.





Not: Ölçüler minifırın tepsisi içindir.

8 yorum:

Acemi Şef dedi ki...

Ebrucuğum eline sağlık. Tarif çok güzel, yufka bulamasam da elde açmaya çalışabilirim belki bir ara. Sevgiler,
Esra

Fatma Betül dedi ki...

Ebrucum merhaba.. Ellerine sağlık.

Ayşegül dedi ki...

canım
ellerine sağlık.Börekler içinde en sevdiğim börek ...:)))
Sevgiler

lezzetyolculugu dedi ki...

Ellerine sağlık Ebrucum.Çok güzel görünüyor.Ben hiç hazır yufka ile yaptığım böreğe kabartma tozu koymadım.Daha çok mu kabarıyor.

ebrulitatlar dedi ki...

Emel'cim evet pişerken bayağı bir kabartıyor böreği. Sevgiler canım..

Baharcicegi dedi ki...

Ebrucum tesedüf olmus az önce bende yaptim,taziyeye gelen giden cok oluyor zaten simdide misafir gelecek,ellerine saglik canim
sevgiler

Yaren dedi ki...

Bende hemen sana uctum Ebrucum:)PEynirli böregin harika görünüyor.Aciktirdi beni:)Ellerine saglik canim.Sana güzel bir hafta sonu diliyorum,sevgiyle kal.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

şahane görünüyor canım ellerine sağlık..kocaman sevgiler