21 Mart 2009 Cumartesi

Mantarlı Tavuk Sote

Malzemeler:
500 gr tavuk gögsü
1 paket mantar (yarısını koydum)
1 soğan
2 diş sarimsak
2 domates
2 sivri biber
1 yemek kaşığı kadar salca
tuzot, karabiber, kekik, kirmizibiber,köri
1 yemek kaşığı tereyağ
1/2 çay bardağı sıvıyağ

Yapılışı:
1. Tavuk göğsünü kuşbaşı doğrayalım. Tavamıza yağları koyarak ince doğranmis soğan ve sarımsağı ilave edelim. Pembeleşinceye kadar kavurup, tavuk etlerini ekleyelim. Tavuklar biraz pembeleşince, doğranmis mantarları ilave edelim.
2. Mantarlar suyunu cekene kadar harlı ateşte kavuralım. Biberleri ekleyelim. Doğranmıs domatesleri ve salçayı ekleyip kavuralım. Baharatlari ve tuzunu katalım. 1 bardak sıcak suyunuda katıp, orta ateşte 5 dakika kadar daha pişirelim. Ateşten alalım. Yanında pilavla güzel bir ikili oluyor. Afiyet olsun..

11 yorum:

Fatma Betül dedi ki...

ebrucum ellerine kollarına sağlık... Leziz mi leziz görünüyor

aslı kaya dedi ki...

Soğanlısını denemedim.Ben bir de salça koymuyorum.Benden sana bir tavsiye köri baharatı da kullan çok yakışıyor fazla değil bir mama kaşığı kadar yeterli oluyor tüm tavuk tariflerinde kullanabilirsin.Damak zevkine göre değişir tabii ama ben bayılıyorum..Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

GULENAY dedi ki...

yummmyyy:)bayiliir ben bu yemege,misss gibi gorunuyor cnm.Ebru'cum yogunluklar arasu bir nefes arasi geldim.Operim yanaciklarindan.Sevgilerimle.
Gulenay

Acemi Şef dedi ki...

Ne zamandır evde yapmıyordum sote, hafta içi için iyi bir fikir oldu bana, eline sağlık canım.

ebrulitatlar dedi ki...

Betül'cüm tşk. canım.
Aslı'cım böyle bir dene beğeneceğini umuyorum. Hatta cuma günü TV.dede aynı bu şekilde pişirdiler. Evde köri vardı ama kullanmak aklıma gelmedi inan. Birdahaki sefere inş. Tşk. canım..
Canım Gülenay'cım hoşgeldin. Beğendiğine sevindim canım. Bende öptüm seni. Sevgiler..
Esra'cım bende uzun zamandır yapmamıştım. TV.de görünce, evdede tavuk olunca yapayım dedim. Tşk.canım yorumun için..

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmmmmm bende çok severim şahane görünüyor ellerine sağlık canım...kocaman sevgiler

SerpiL dedi ki...

nefis görünüyor bu gün pilavım var yarın yanına yaparım güzel ikili olur.ellerine sağlık

OZAY dedi ki...

Ebrucugum ellerıne saglık canım.Kucak dolusu sevgıler.

Baharcicegi dedi ki...

her hafta aliyorum mantari,buzdolabinda var yarin bu tarifini deneyecegim görüntü enfes olmus,ellerine saglik ebrucum

Sevgi Küçük dedi ki...

Vallahi bu kadar güzel yemeklerin yanında benim "çakma"nın lafı olmaz ama sağol hem ziyaretin hem de yorumun için! :)
ve ellerine sağlık. hazırladıkların o kadar leziz gözüküyorlar ki....
hep sağlıkla ve neşeyle kur sofralarını inşallah!
sevgiler

lezzet avcısı dedi ki...

Haberleşsek bu kadar olmaz heralde :D
Ellerine sağlık