26 Mart 2009 Perşembe

Kremalı Sütlaç

Kremalı sütlacı birçok blogda görmüştüm. Denemek istiyordum. Tarifdefteri'ndeki tarifle yaptım. Çok güzel oldu. Ben yarım ölçü yaptım. Resimdeki 4 kup çıktı. Denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:
1 lt süt
2 çay bardağı pirinç
1 Su bardağı toz şeker
2 çorba kaşığı nişasta
200 ml krema (1 kutu)
1 paket şekerli vanilin

Yapılışı
Pirinçleri üzerini geçecek kadar su ilavesi yaparak ezilemeyecek şekilde haşlayın. Başka bir tencereye sütü,toz şekeri ve haşladığınız pirinçleri koyarak orta ateşte kaynatın. Nişastayı üzerini geçecek kadar su koyarak eritin. Kaynamakta olan tencereye yavaş yavaş akıtıp hızlıca karıştırın. 2-3 dk kaynadıktan sonra kremayı ekleyin. Birkaç dakika kaynattıktan sonra tencereyi ocaktan alıp içine vanilini ekleyip karıştırın. Ardından kaselere paylaştırın. Üzerine tarçın serperek servise sunun. Afiyet olsun...

19 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, harika bir goruntusu var. Eminim tadi da oyledir Ebru'cugum.Hic kremali denememistim, ilginc geldi, ben de denemek istiyorum.

Sevgilerimi gonderiyorum...

Ayşegül dedi ki...

canım
ellerine sağlık.çok güzel görünüyorlar.kremalısını denememiştim.mutlaka deneyeceğim
Sevgiler

mutfaktayim dedi ki...

Ellerine sağlık hayatım harika görünüyor.

Sevgiler...

KARDELEN dedi ki...

çok lezzetli görününyor canım ellerine sağlık aldım birtane...

Acemi Şef dedi ki...

Çok ilginçmiş, hiç görmemiştim. Bir dahaki sütlaç yapışıma bu tarifi deneyeceğim canım eline sağlık.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmmmmmmm çok severim harika görünüyor ellerine sağlık canım..iyi hafta sonları sevgiler..

ARKA PLANLAR dedi ki...

Kremalısını ilk defa duyuyorum ama lezzetli omuşa benziyor ellerine sağlık.
Sevgiler...

SerpiL dedi ki...

senin sütlacın beni çok tahrik etti))sütlaç krizindeyim.mantarı denedim güzel oldu pastada öyle bunuda haftaya kaydettim sonucu bildiririm ellerine sağlık

SerpiL dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
OZAY dedi ki...

Canım ellerıne saglık.Sevgıler..

MUTFAKISTAN dedi ki...

ellerine saglik canim.
Krema degisik bir lezzet katmistir
afiyet olsun cok guzel gorunuyor
sevgiler

Fatma Betül dedi ki...

ebrucum merhaba ellerine sağlık...

Yaren dedi ki...

Sütlaci cok severim ,kremali hic duymadim denemedimde.Entersan olmus,denemek görmek lazim.Cok ta istah acici görünüyorlar.Ellerine saglik canim,sevgiyle kal.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

kremalımı? harika .ilk işim yarın bende deniycem acayip leziz olmuştur kesin ellerine sağlık canım

lezzetyolculugu dedi ki...

Kremalı hiç denemedim ellerine sağlık harika görünüyor.Birdahaki sefere bende böyle yapayım yeni tadlara açık olmak lazım.

kizilciksurubu dedi ki...

Nefis görünüyorlar, ellerine saglik canim. Sevgilerimle.

Semra Altay dedi ki...

Ellerine sağlık.
Eminim krema lezzetini arttırmıştır.
Mutlaka bu şekilde deneyeceğim.
Sevgiler.
www.semraninmutfagi.com

mutlulukmutfaktagizlidir dedi ki...

Sevgili Ebru,sütlaçların ve sunum enfes, ellerine sağlık!
İletin aldım, bilgilerin elime ulaştı, keyifli bir etkinlik olmasını dilerim!
Sevgiyle kal!

Papatya Prenses dedi ki...

Sütlaca asla dayanamam,hele de bol tarçınlı:)

Ellerine sağlık canım..