1 Kasım 2008 Cumartesi

Tavuk çorbası



Çok lezzetli, işkembe çorbası tadında bir çorba. Ben çok seviyorum ve sık sıkda yapıyorum. Tarifini çok önce Zeynep'ten almıştım. O günden beridirde yapıyorum. İşkembe çorbası lezzetinde bir tavuk çorbası istiyorsanız deneyin derim. Ben içinde tavuk eti bol olsun diye 2 tane but kullanıyorum. Tarifi aynen yazıyorum;

Malzemeler:
1 adet tavuk butu
4 bardak su
4 yemek kaşığı yogurt
1 adet yumurtanin sarisi
1.5 yemek kaşığı un
2 - 3 dis sarmisak (dovulmus)
2 yemek kaşığı yağ
1 çay kaşığı pul biber
1 çay kaşığı kuru nane
Tuz, sirke (arzuya gore)

Yapılısı:
Tavugu haslayip kemiginden ayirin ve kucuk kucuk dograyin.
Bir kasede yumurta ve yogurdu cirpin ve bir kenarda bekletin. Tencereye unu ekleyip kokusu cikana kadar kavurun. Tavuk suyunu ekleyip, karisim homojen olana kadar cirpin ve kisik ateste kaynayana kadar, arada bir karistirarak pisirin.
Kaynamaya basladiktan sonra corbadan bir kac kasik alarak terbiyeye ekleyin ve karistirin. Daha sonra terbiyeyi yavas yavas corbaya ekleyin ve kayanamaya baslayinca kadar karistirarak pisirin, sarmisagi ekleyin ve puruzsuz olmasi icin blendirdan gecirin.
Tavuklari ekleyip bir kac tasim daha kaynatin ve atesten alin. Tuzunu ekleyin. Yagi bir tavada kizdirip biber ve naneyi ekleyin. Servis yapmadan önce biberli yağ ve sirke ile susleyin. Afiyet olsun.

18 yorum:

Aysultan... dedi ki...

Çok leziz gözüküyor ellerine sağlık...

MUTFAKISTAN dedi ki...

miss gibi olmus canim
afiyet olsun

Fatma Betül dedi ki...

ebrucum merhaba:) ay adını görünce nasıl sevindim anlatamam :) Eski bloguna uzun zamandır ulaşamıyorduk. Bir problem mi oldu güzel?
Yeni blogunu görünce çok ama çok sevindim :)

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

havaların serinlemesiyle sıcacık çorbalara ihtyacımız var..tavuk çorbası nefis göünüyor canım..ellerine sağlık

Papatya Prenses dedi ki...

bu havalarda ne güzel içilir. ellerine sağlık,sevgiler..

Baharcicegi dedi ki...

Soguk kis günlerinin vazgecilmezi sicacik dumani üstünde tüten bu corbaya kim hayir derki,besleyici doyurucu nefis bir corba olmus eline saglik ebrucum

Damak Tadı dedi ki...

Mevsimin en güzel çorbası bu olsa gerek..Her derde deva çorba..Ellerine sağlık canım..

Beyhan dedi ki...

Ebru'cuğu Merhaba,
Gülenay sayesinde senin bizim Ebru olduğunu öğrendim,çok sevindim.Takip edeceğim yine seni
Görüşmek üzere.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım..Selamlar.........

Aybike Ceylan dedi ki...

Harikasin, ne kadar guzel olmus, ellerine saglik Ebru'cugum
Guzel bir hafta diliyor, sevgilerimi gonderiyorum...

lezzetyolculugu dedi ki...

valla süper ben bu çorbayi biliyorum harikadir ellerine sağlık

iremlemekanlar dedi ki...

mmmm bol vitaminli bir çorba olmuş ellerinize saglık ebrucum çorba her yemekte önce olması gerekenlerden paylaşımın için teşekkürler sevgilerlee

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Doğal antibiyotik, nefis görünüyor.. Ellerine sağlık Ebru'cum..

Yaren dedi ki...

öncelikle uzun bir aradan sonra merhaba.Yeni blogun hayirli olsun.Önceki bloguna cokca ziyaretimden sonra en son ümidimi kesmis ugramaz olmustum.Tekrar dönmene sevindim.corban nefis görünüyor.Tavuk zaten güzel bir lezzet,corbasida harika olur,ellerine saglik canim.sevgiyle kal.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

bu çorbadan bende yapıyorum çok leziz gerçekten seninkide şahane olmuş canım ellerine sağlık...öpüyorum kocaman sevgiler

banu gökşin dedi ki...

cok severım harıka gorunyor canım ellerıne saglık sevgıler..

GULENAY dedi ki...

Ebru'cum,
Ellerin dert gormesin.Kis geldi corbalar sofralarmizdan eksik olmaz.BEn oglus icin bu sene degisik tarifler bakiyorum hep.Senin oglus iyidir ins.Anaokuluna falan gidiyormu?Operim sizi.

Gulenay

zeynep dedi ki...

Ebru çorba nefis görünüyor sarımsaklısını deniycem eminim hoş olur ellerine sağlık .