13 Ekim 2008 Pazartesi

P.D.Ç.S.E.27-Açma

Bu nefis açma tarifimide P.D.Ç.S.E.27 etkinliği için http://annekizmutfaktayiz.blogspot.com/ gönderiyorum. Birsel'e kolaylıklar diliyorum.

Malzemeler:
1/2 paket yaşmaya
1 su bardağı + yarım çay bardağı ılık su
1 bardaktan bir parmak eksik sıvı yağ
3-4 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı mahlep
1 yumurta sarısı (üzeri için)
4 su bardağı un ( Unu yavaş yavaş aldığı kadar koyun)
Çörekotu

Yapılışı:
Bütün malzemeleri karıştırıp, yoğurun. 2 misli kabarınca tepsiye açma şekli vererek dizin. Tepside mayalanması için bekletin. Mayalanınca nazikçe üzerine yumurta sarısı sürün ve çörek otu serpip, 200 derece fırında pişirin. Fırından çıktıktan sonra yumuşaması için üzerine biraz su serpip bir bezle örtün. Afiyet olsun.
Not: Ben hamuru, ekmek makinesinde yoğurtuyorum. Daha güzel oluyor.

16 yorum:

banu gökşin dedi ki...

canım benım cok guzel nefıs gorunuyor ellerıne saglık sevgılerımle..

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABA Canımcım;
27. Ev sahibemiz olan BİRSEL (ANNEKIZMUTFAKTAYIZ.BLOGSPOT) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
EMEGİNE SAGLIK
Sevgilerimle SEVİL SAHİN

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba canım, tarifin yayında. Muhteşem görünüyor, ellerine sağlık. Benim yaptığım açmaların şekli pek düzgün olmuyor, el becerisi herhalde. Desteğin için çok teşekkür ediyorum. Görüşmek üzere, sevgiler.

hande dedi ki...

Sıcak sıcak nasıl güzel gözüküyor.Ellerine sağlık.sağlık ve afiyetle

armina dedi ki...

Açmayı çok severim, sabah kahvaltılarında çok güzel oluyor. Ellerine sağlık.

Hatice dedi ki...

Ebrucuğum açma ne kadar da nefis görünüyor, ellerine sağlık...

Supangleli bisküvili pastayı şimdiye kadar 3 defa yaptım, dediğin problem olmadı bende.
hatta tarifi ilk denememde tereddütlerim vardı, supangle paketi normalde 2,5 bardak sütle hazırlanıyordu, tarifte ise 3,5 bardak yazıyordu. hem dergideki tarifte hem de supangle paketinin üzerindeki tarifte 3,5 bardak yazınca ben de tarifteki gibi hazırladım. kıvamı gayet iyi oldu, hatta bir seferinde bisküvileri kırınca kıvamı cıvık gibi diye bir kaç tane daha bisküvi kırmıştım ama gerek yokmuş.soğudukça kıvamı yerine geliyor.
dediğin gibi yağdan kaynaklanıyor olabilir, ben tereyağ kullanıyorum, ilk yapışımda tarifteki kadar sonrasında 1 kaşık tereyağ ekledim.
tadının beğenilmesine çok sevindim, umarım bir dahaki denemende istediğin sonucu alırsın... sonuçtan beni de haberdar edersen sevinirim...
sevgiler...

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

aksama misafir var simdide ise gidicem hazira konayim yollasana bana bir tepsi ellerine saglik canim enfes olmuslar sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Ebruşummm tam pastane açması gibi olmuş, enfes kızarmış..Çok severim çok..Ellerine sağlık tatlı bacım..
Öpüyorum seni..

birdutmasali dedi ki...

ebrucuğum,
çok başarılı olmuşş
ellerine sağlık sevgiler.

lezzetyolculugu dedi ki...

Ebrucum nasılsın diğer bolga ne oldu uzun zamandır yoksun.

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefisler,ellerine sağlık Ebru'cuğum..Bende denemeyi çok istiyorum bu hafta sonu...)


Sevgilerle..

Leyla Poyraz dedi ki...

Ebrucum ziyaretin için teşekkürler..açmalara gelince, harika harika olmuş ellerine sağlık...iyi hafta sonları...
Sevgiler....

yemekbahane dedi ki...

Ebru merhaba,

Açmalar harika gözüküyor.Ellerine sağlık.Annenin Selanik göçmeni olduğunu söylemişsin.İnşallah bir gün sen de oraları görebilirsin.Bizden o kadar çok şey varki.
Selamlar

Müge

iremlemekanlar dedi ki...

ellerinize saglık çok güzel bir paylaşım hindistan cevizli olan benim tercihim sevgilerimlee

oyosh'un damak tadı dedi ki...

Ne güzel kabarmışlar öyle PUF PUF..Eline sağlık..Sevgilerimle..

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

hayatım nerde olacakmış haberim yok valla handede söyledi ama bilmiyorum hele bi kesinleşsin duruma göre hareket ederiz sen gidicekmisin....bu arada açmaların pek güzel görünüyor elciklerine sağlık geliyorum yemeye aç çabık kapıyı:)))) öpüyorum