20 Ekim 2008 Pazartesi

P.D.Ç.E-28 Ebruli kek

İsmimim adını taşıyan bu kek, Lezzet özel sayısı olan Şımartan tatlar'dan. Bu keki P.D.Ç.E-28 etkinliği için http://tatlikurabiyem.blogspot.com/
Yasemin arkadaşımıza gönderiyorum. Kendisine kolaylıklar diliyorum.

Malzemeler:
3 yumurta
3/4 su bardağı erimiş tereyağ ( ben biraz erimiş tereyağı, üstünüde sıvıyağla tamamladım)
1 bardak süt
1 bardak şeker (tatlı isterseniz 1.5)
1 vanilya
1 kabartma tozu
2 yemek kaşığı kakao
3 bardak un ( azar azar aldığı kadar koyun)

Yapılışı:
Yumurtalarla şekeri çırpın. Sütü, yağı, vanilyayı, kabartma tozunu ve ununu aldığı kadar eleyerek ekleyin. Boza kıvamında bir hamur olsun. Karışımın yarısını başka bir kaba ayırıp, üzerine kakaoyu ekleyin. Gerekirse 1-2 yemek kaşığı süt ilave edin. Tepsinizi yağlayıp, ortasından başlayarak bir kepçe sade, sonra tam ortasına bir kepçe kakaolu kek karışımından aktarın. Her seferinde ortadan döktükçe kek yayılacak ve çizgiler oluşacak. Kürdanla ortadan yanlara doğru, derinlere batırmadan sadece yüzeyden çizgiler yapın (alt resimdeki gibi). Önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirin. Afiyet olsun.

21 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canımcım sana bir ödülüm var bloğuma uğrayıp kabul edersen sevinirim...kekde şahane olmuş ellerine sağlık öpüyorum

Birsel ve İrem dedi ki...

canım sayfamda seni bekleyen bir ödül var kabul edersen onur duyarım.

nihal dedi ki...

Merhaba ebruli =)
Tam adına yakışır olmuş gerçekten.

Ellerine sağlık.
lezzetavcisi

sevdamavisi dedi ki...

Ebrucuğum,
ellerine sağlık çok güzel bir kek. görüntü bile yetiyor inan. umarım buluşmaya katılabilirsin seni tanımayı çok isterim. sevgiler.

Ayşegül dedi ki...

Ellerine sağlık adı gibi güzel olmuş.

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABA Canımcım;
28. Ev sahibemiz olan YASEMİN (TATLIKURABİYEM.BLOGSPOT) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
Sevgilerimle SEVİL SAHİN

inci dedi ki...

canım çok nefis bir kek olmuş,ellerine sağlık...sevgiler...

yasemin dedi ki...

tarifiniz yayinda , elleirnize saglik , katiliminiz icin cok tesekkür ederim ;)

birdutmasali dedi ki...

seninle bütünleşen bir lezzet olmuşş.
bende çok sık yapmıyorum artık.
tekrar listeme almalıyım sanaırım.
eline sağlık sevgiler cnm.

banu gökşin dedi ki...

canım harıka bır kek cok guzel gorunuyor ellerıne saglık canım
sevgıler..

iremlemekanlar dedi ki...

mmmmm nefis bir kek ellerine saglık canım :)sevgilerlee

Aybike Ceylan dedi ki...

Ebru'cugum,
Harika olmus kekin, ellerine saglik. Diger seyler de oyle.
Sevgiler

Damak Tadı dedi ki...

Adına ve bloguna ne kadar yakışmış bu kek..Üstelik harika hazırlanmış..Ellerine sağlık Ebrulim benim..


Sevgilerle..

yasemin dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.com
http://birdemliksohbet.blogspot.com
http://selmahlc.blogcu.com tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
20.10.2008 -02,11,2008 TARİHLERİ ARASINDA PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 28 EV SAHİBESİ OLARAK http://tatlikurabiyem.blogspot.com/ GÖREV YAPACAĞIM
YANİ BEN YAPACAĞIM…
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE
"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "
BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM ..
C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.

SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM

ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE
TARİFLER PAZARTESİNDEN İTİBAREN YAYINLANACAKTIR...
*****************
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler...

nagehan dedi ki...

Ebrucum senin kekler her zaman nefis oluyor, biliyorsun ben daha önce senin birkaç kek tarifini denemiştim ve çok memnun kalmıştım, bu tarifi de alıyorum...
Ellerine sağlık canım ....

Sevgiler
Nagehan

Feyza Fidan dedi ki...

Ebruşummm tam ebruli olmuş bu kek, enfesss..Bacım heç Feyzalii kek tarifi var mıdırki piyasada , bende onu yapam :)))
Çok öpüldün..

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABALAR CANIM ;
ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 3 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 8 KASIM 2008 SAAT 14:00 DE BAKIRKÖY GALERİA DA ALT KATINDA MADODA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .
DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık..

iremlemekanlar dedi ki...

Ebrucum ben kek şekli veremedim ama lezzeti nefisti ellerine saglık canım görüşmek dilegiylee sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

canim gecmis olsun dileklerin icin tesekkür ederim,babamin durumu iyiye gidiyor sükür.
pastan ismin gibi güzel olmus,katlar birbirine karismamis tam ebruli olmus ellerine saglik canim

ela'M dedi ki...

hiç cesaret edemediğim bir kek. elinize sağlık. hiç fire vermeden harika yapmışsınız.